Безпечні дороги, зниження аварійності та кількості постраждалих у ДТП – наші пріоритети

Тільки за 2019 рік в Україні зареєстровано 160 675 дорожньо транспортних пригод з постраждалими, у яких загинуло 3454 та травмовано 32 736 людей. Кілька десятків українців гинуть у ДТП щотижня. 34% аварій трапляються через перевищення швидкості.

17 жовтня 2019 Верховна Рада ухвалила законопроєкт №1061, який запроваджує обов'язковий аудит безпеки автомобільних доріг загального користування. Чинності він набрав у травні цього року.

Мета закону — безпека дорожнього руху й інтеграція автошляхів України в міжнародну мережу доріг із високим рівнем безпеки та значне зниження рівня аварійності на дорогах загального користування.

Ми працюємо над розбудовою інфраструктури безпеки, запровадженням аудиту безпеки доріг і сучасних стандартів безпеки. Обов’язковий аудит розпочнеться з 2021 року для міжнародних доріг та з 2022 року – для національних. Цей час потрібен, щоб підготувати кваліфікованих аудиторів. Створюється система підготовки аудиторів, встановлюються вимоги до них. Аудит безпеки автомобільних доріг дозволить проєктувати та будувати безпечні дороги.

Якщо взяти наприклад Швецію, вони ще в 1997 році затвердили програму з підвищення безпеки дорожнього руху. І попри збільшення кількості транспортних засобів, число загиблих на дорогах у Швеції скоротилося. Фахівці стверджують, ключем до успіху концепту став розгляд транспортної мережі як цілісної системи. Те саме ми хочемо впровадити й в Україні.

Ідея полягає в тому, щоб закласти аспекти безпеки в саму систему дорожнього руху і враховувати їх під час планування, проектування та будівництва інфраструктурних проектів. Сьогодні в Швеції один із найнижчих у світі показник смертності на дорогах на душу населення — 25 осіб на 1 мільйон жителів. В Україні — на мільйон жителів припадає близько 78 смертельних випадків у результаті ДТП.

Діджиталізація й автоматизація допомагають суттєво підвищити безпеку дорожнього руху. Про необхідність запровадження системи автоматичної фотовідеофіксації дорожнього руху в Україні говорили ще з 2010 року. Перший крок вже зроблений. З 1 червня в Україні запрацювали 45 відеокамер системи автоматичної фотовідеофіксації порушень правил дорожнього руху.

На перших етапах фіксуватиметься перевищення встановленої швидкості руху. Далі, поступово система фіксуватиме й інші порушення ПДР. Зокрема, проїзд на заборонений сигнал регулювання дорожнього руху, порушення правил зупинки, стоянки, а також установленої для транспортних засобів заборони рухатися смугою для маршрутних транспортних засобів, тротуарами чи пішохідними доріжками, виїзд на смугу зустрічного руху.

Що наразі зроблено:

За 2 дні з початку запуску системи кількість перевищень дозволеної швидкості у Києві та в Київській області на ділянках де встановлені комплекси автоматичної фіксації знизилася майже на 40% — з 57880 випадків до 34176.

Також одна з цілей – доопрацювання "Програмного забезпечення комплексу відеофіксації транспортних засобів із розпізнаванням номерних знаків і перевіркою за розшуковими реєстрами "ВІДЕОКОНТРОЛЬ-Рубіж".

Фотовідеофіксація порушень ПДР — не єдиний крок до безпечних доріг і врятованих життів, але він важливий. За Державною програмою підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні, посилили підрозділи Державної служби з надзвичайних ситуацій і Національної поліції України. Вони постійно працюють із новим обладнанням, щоб у разі ДТП врятувати якомога більше людей.

Також у цьому році ми плануємо облаштування об’єктів дорожньої інфраструктури, а саме:

Мета, яка поставлена перед державою — знизити загибель людей на дорогах України в два рази за найближчі п’ять років. Насамперед за рахунок покращення дорожньої інфраструктури, нової якості навчання водіїв та контролю за складанням іспитів і використання найновіших технологій контролю за безпекою дорожнього руху.

Ми прагнемо європейського рівня безпеки в Україні. Ми відновлюємо автошляхи не для перегонів, а безпечної та комфортної їзди.

Не пропусти молнию! Подписывайся на нас в Telegram

Другие блоги автора

  • Розвиток річкових перевезень принесе Україні щонайменше 20 мільярдів гривень 10
  • Таксі дозволено рухатися смугами для громадського транспорту 4
  • Втричі більше українців користуватимуться авіаперевезеннями 27

Все блоги автора


Безпечні дороги, зниження аварійності та кількості постраждалих у ДТП – наші пріоритети

Владислав Криклий
Источник

Оставьте ответ

Ваш электронный адрес не будет опубликован.